Canjotto werd partner van De Ideale Woning voor het updaten van hun brand identity. In interactieve workshops verfijnden we de waarden, missie en visie van deze Antwerpse sociale huisvestingsmaatschappij.
Hun profilering inspireerde ons tot het ontwikkelen van een onderscheidend en herkenbaar logo en een consequente huisstijl.
In een workshop werkten we samen met de medewerkers de waarden van de Ideale Woning uit: deze vormen de leidraad voor de verdere communicatie, van tone of voice tot beeldvorming en fotografie.
De Ideale Woning groeit van een bouwmaatschappij naar een woonmaatschappij. Bij deze verandering dient een passende communicatiestrategie. We delen de communicatie in 4 basisstrategieën, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen het al dan niet kiezen voor tweerichtingsverkeer met de omgeving en het al of niet beïnvloeden van doelgroepen. Bij iedere communicatie vertrekken we vanuit deze vraagstelling.
We vertrokken vanuit de veelheid van verschillende huizen, vormen en basiselementen. Verschillende mensen, individuen, vormen zijn de bouwstenen van de huisstijl. De openheid in de vormen verwijst naar het sociale en mensgerichte karakter en het verbindend werken wordt weergegeven door het samenbrengen van 4 vormen.
Stan Verstraete Brand Strategist