200810 DIW GRADED ILLIASTEIRLINCK 27

De Ideale Woning

Samen voor een betere thuis

  • Rebranding
  • Digitaal
  • Webdesign
  • Branding
  • 2019—2021

Canjotto werd partner van De Ideale Woning voor het updaten van hun brand identity. In interactieve workshops verfijnden we de waarden, missie en visie van deze Antwerpse sociale huisvestingsmaatschappij.

Hun profilering inspireerde ons tot het ontwikkelen van een onderscheidend en herkenbaar logo en een consequente huisstijl.

DIW logooldnew
Workshop

In een workshop werkten we samen met de medewerkers de waarden van de Ideale Woning uit: deze vormen de leidraad voor de verdere communicatie, van tone of voice tot beeldvorming en fotografie.

DIW Waarden
Communicatiestrategie

De Ideale Woning groeit van een bouwmaatschappij naar een woonmaatschappij. Bij deze verandering dient een passende communicatiestrategie. We delen de communicatie in 4 basisstrategieën, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen het al dan niet kiezen voor tweerichtingsverkeer met de omgeving en het al of niet beïnvloeden van doelgroepen. Bij iedere communicatie vertrekken we vanuit deze vraagstelling.

200810 DIW PREVIEWS ILLIASTEIRLINCK 92
201118 DIW PREVIEW ILLIASTEIRLINCK DSC9192
Vormen

We vertrokken vanuit de veelheid van verschillende huizen, vormen en basiselementen. Verschillende mensen, individuen, vormen zijn de bouwstenen van de huisstijl. De openheid in de vormen verwijst naar het sociale en mensgerichte karakter en het verbindend werken wordt weergegeven door het samenbrengen van 4 vormen.

Diw oorsprong
Logodrawing klein
DIW Case
DIW Case2
DIW iphonee

Naast de externe uitrol, gaven we in dit project bijzondere aandacht voor het merkambassadeurschap. De branding werd van binnenuit gevoed, waardoor deze met enthousiasme extern wordt uitgedragen.

Stan Verstraete Brand Strategist

DIW iconen
Mag
Tote
Folder
DIW Case B3
DIW Case B5
Credits
Fotografie
Illias Teirlinck
Webdesign
Mathieu Serruys

Gelijkaardige projecten