Archieven hebben soms onterecht een stoffige, saaie bijklank. Als we ook maar even door de databank van Archiefpunt gaan wordt al snel duidelijk hoe handig en leerrijk zo'n databank kan zijn voor vele doelgroepen. Hoe zetten we hen terug op de kaart met een frisse look & feel? En hoe vertalen we deze naar een website met de nieuwste technologie rond databases, user experience, user interface etc.?
Na een grondige analyse van de concurrentie, de partners en het doelpubliek stelden we enkele belangrijke vragen op. We onderzochten daarnaast de waarden van het bedrijf, herwerkten de missie en visie en stelden enkele vuistregels op.
Luc Verstraete Copywriter
Wat doet Archiefpunt precies? Hoe kan je een archief gebruiken? En wat is zo’n archief nu juist? Om op deze veelgestelde vragen een antwoord te bieden ontwikkelden we verschillende animatiefilmpjes die alles piekfijn uitleggen.
De verouderde website moest dringend worden aangepast aan de noden van vandaag: snel, interactief en gebruiksvriendelijk voor zowel gebruikers, partners als andere archiefinstellingen. Voor de ontwikkeling werkten we nauw samen met Antenna, een Gents webdesign bureau.